אמנות החידוד

אתה גולש שרגיל לגלשנים בסגנון ישן, קנית גלשן חדש ואתה מבסוט מהחיים שלך על משקלו הקל ואיך הוא רץ על המים. הרוח גסטי, הגלשן הקצר מהרגיל מקשה עליך בחידוד ברוח חלשה, אז מה? אתה עוד צריך להתרגל לגלשן החדש?

אם יש קטע טריקי בחידוד עם גלשנים קצרים, זה למצוא את חלוקת המשקל בין הרגליים.
הרי כבר חפרתי לכם על כניסה לרצועות והדגשתי שהרעיון הוא להעביר את רוב משקל הגוף קדימה בכדי לשמור על מהירות.

בחידוד אפילו יותר מכניסה לרצועות, ככל שההטייה של הגוף תהיה עם זוית חדה יותר קדימה כך יהיה לכם יותר קל לחדד.

ההבדל המהותי בין פלנינג רגיל (גלישה ברצועות) לחידוד הוא: בכניסה לרצועות כתבתי על רגליים קלות וזה שאתם רוצים לנסות ללחוץ על קצות האצבעות, על מנת לא להשקיע את הגלשן ולעלות בבת אחת לתוך הרוח. בחידוד אתם רוצים ללחוץ חזק על העקבים של שתי הרגליים, בעיקר על עקב הרגל האחורית (מה שלא כדאי בעלייה לפלנינג).

על מה חשוב להקפיד בחידוד?

מבחינת הרגליים: ליחצו חזק על עקב הרגל האחורית, הישענו עם הגוף חזק קדימה לכיוון החרטום והרימו את אצבעות הרגל הקדמית. בחידוד למרחקים ארוכים ברוח חזקה, מרגישים את השריר של הרגל הקדמית זה שמצידו השני של שריר התאומים עובד חזק. 

מבחינת הידיים: “העתיקו” את הידיים קדימה על המנור לכיוון התורן (בכדי שתוכלו להטות את התורן אחורה), ומיתחו את הידיים אחורה לכיוון הירכתיים. כמו עם הרגליים, גם במצב זה נסו לזרוק את הגוף כמה שיותר קדימה לכיוון החרטום. 

זהו אם תשמרו על הידיים והרגליים בתנוחות הנ”ל + תוציאו את הראש קדימה מעבר לכתף ולא תרפו עם ההשענות קדימה, תחדדו כמו גדולים. חידוד נכון = מנוחה. ברגעי אובר פאוור מטורפים, הדבר שהכי קל לעשות או שאפילו קורה אוטומטית הוא עלייה לתוך הרוח.

על מנת לשמור על מהירות בחידוד אתם רוצים להכנס לחידוד במהירות. ברגע שהתחלתם לאבד מהירות, רדו מהרוח תפסו מהירות ותחזרו לתוך הרוח.

חמישה דברים שיכולים לעזור עם החידוד:

1 – בחירת נכונה של הסנפיר, רוח חלשה סנפיר גדול וההפך הוא הנכון.
2 – בחירת מפרש נכונה, כבר הזכרתי את זה בעבר אך אחזור על זה תמיד אפשר להחזיק מפרש בכל גודל לכל רוח, אבל אם תהיו עם מפרש בגודל מתאים לתנאים הנתונים, זה יקל עליכם משמעותית.
3 – את הקאראדן קחו אחורה שישב בשליש האחורי של מסילת הגלשן.
4 – אם יש לכם מקום למשחק בהזזת הסנפיר, תזיזו אותו אחורה לכיוון הירכתיים.
5 – כמו שכבר כתבתי בחידוד המפרש מתמלא בכוח, לכן תבדקו שהחבקים שלכם לא ממוקמים קדימה מדי (קרוב לתורן) וכך יהיה לכם קשה לסגור את המפרש ותכנסו לספין אווט לאיטים דחופות.

שורה תחתונה: תורן חזק אחורה גוף חזק קדימה, בכל התנועה בגלישת רוח אתם רוצים לאזן את הציוד בעזרת הגוף ולא רק בעזרת הידיים או הרגליים. עד כאן להפעם עם החידוד, אם יש לכם דגשים נוספים שעזרו לכם ללמוד לחדד יהיה נחמד אם תגיבו ואוסיף.

נ.ב. קניתי כרטיס טיסה לצ’ילה והתחלתי את הספירה לאחור. אני טס בראשון לדצמבר וכבר עכשיו מתחיל להרגיש את החופש, ברוכים השבים לאוקיינוס השקט שהוא לא כזה שקט :)
כבר לא יכול לחכות להכנס למים הקפואים של צ’ילה עם הגלים הכי נדירים בעולם.
איזה כיף!

פורסם בקטגוריה גלישת רוח. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

8 תגובות על אמנות החידוד

  1. מאתישראלה‏:

    לקרוא בבלוג שלך ביום ראשון, בעבודה.. – זוהי פתיחת שבוע בצורה הכי טובה שיכולה להיות..
    אז נסיעה טובה לצ’ילה – ואל תשכח – תמונות!!
    שבוע טוב,
    ישראלה ובציקה

  2. מאתרון בראל‏:

    איזה כיף לשמוע!
    בוודאי תקבלו עידכונים חמים מהשטח.
    שבוע טוב לכם,
    רון

  3. מאתזורקין‏:

    זה מה שנקרא לצאת במשאבות עם האף לגינוסר במהירות מטורפת.

  4. מאתרון בראל‏:

    לגמרי :)

  5. מאתאמיר‏:

    ראשית כל הכבוד על האתר המושקע אני קורא כבר חצי שעה רצוף ולא יכול להתנתק

    שאלה לגבי חידוד, האם מיקום הרצועות בגלשן משפיע על החידוד ? לקחת לכיוון הירכתיים עוזר ?
    חוץ מזה יש המון טיפים שקראתי כאן ומקווה שבקרוב מאוד תהיה רוח על מנת לנסות אותם

    שוב כל הכבוד

  6. מאתרון בראל‏:

    תודה רבה אמיר, זו הכוונה :)
    כן, מיקום הרצועות משפיע ולקחת לכיוון הירכתיים עוזר בחידוד וגם בסיבוב הגלשן כיוון שיש פחות נפח באזור האחורי של הגלשן.

    אבל, אחת הבעיות אצל גולשים מתחילים בכניסה לרצועות היא שחרטום הגלשן עולה במהירות לתוך הרוח ונעצרים (נופלים). אם אין לך את הבעיה הזו אז שווה בהחלט לנסות לשנות את מיקום הרצועות.

    ככלל, אין כמו לבדוק ולשנות מיקומים (סנפיר, רצועות, קאראדן, כיוון מפרש) כי רק אחרי שבודקים מבינים מה מתאים.

    אם יש לך שאלות נוספות תרגיש חופשי לשאול.
    ערב טוב,
    רון

  7. מאתאמיר‏:

    רון שלום

    תודה על העזרה הזזתי את הרצועות אחורה לקח לי כמה פעמים לתרגל את זה שהחרטום לא יעלה לרוח (תודה על האזהרה מראש) ובעזרת כמה גולשי רוח ותיקים אכן שיפרתי את יכולת החידוד, אבל…
    כשהזזתי את הרצועות שיניתי להם את המבנה כך שהרגל נכנסת יותר עמוק פנימה לתוך הרצועה (הרבה מעבר לאצבעות שבולטות) ויותר קשה להוציא אותה לאחר שהיא בפנים, לצערי זה גרם לי לסיבוב של הברך בגלישה האחרונה ולמתיחה של הרצועה דבר שמשבית אותי לגלישה למי יודע כמה זמן ??? (בעצם אפילו להליכה זה די משבית) וזה קורה כשאני מחדד בצורה טובה (אין צדק בעולם).
    הצעתי היא להוסיף טיפ בבלוג שלך על איך מרכיבים את הציוד ולהסביר איך לכוון את רצועות הרגליים (כמה מהרגל צריכה להיכנס לתוך הרצועה) אפשר בטח להוסיף תמונה די בקלות, על מנת שאולי אחרים לא ייפלו לבור הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים