ישנן שתי שאלות מרכזיות לרוב גולשי הרוח:
1 – אני כבר שנים עובד על מהפכים ופשוט לא הולך לי, איך עושים את זה?
2 – איך אתה עושה את הסיבוב המהיר הזה? זה מדליק ונראה פשוט אך כל פעם שאני מנסה בזמן המעבר לצד השני של הגלשן החרטום שוקע לי ואני נופל.
המעניין בתרגיל זה שלא כמו ברוב התרגילים, בסיבוב הסיומת היא החשובה ופחות ההתחלה. הכוונה היא שאפשר להכנס לסיבוב בכל מיני צורות, כמובן שעם מהירות זה תמיד עדיף בכל תרגיל, אבל גם אם נכנסתם לסיבוב בלי מהירות עם סיומת טובה תצליחו לסיים אותו.
הטכניקה פשוטה ודומה מאד לסיבוב רגיל שכבר כתבתי עליו אז אין צורך לחזור על זה.
הטריק החשוב בגלשנים קצרים (שמקל על התרגיל) אם אתם רוצים לעשות אותו בזריזות הוא: בראש וראשונה לא לאבד מהירות בכניסה לסיבוב (כך יהיה לכם יותר שיווי משקל) + המעבר לצד שני צריך להיות זריז.
תכניסו טוב טוב לראש שמתוך אינסטינקט כאשר אנו מקפצים לצד שני אנו לוחצים על הרגל הקדמית (בצד החדש) והחרטום שוקע, אז תעבדו נגד האינסטינקט ואיך שעברתם לצד שני תלחצו על הרגל האחורית.
אצלי זה עובד כך:
– גולשים בפלנינג (ברצועות) מתחילים לעלות לתוך הרוח.
– מוציאים רגל אחורית מהרצועה האחורית ומניחים אותה מלפני הרצועה האחורית.
– “מעתיקים” את הידיים קדימה על המנור, קדמית יותר קדימה (תורן יכול לעזור בהתחלה), כך גם עם היד האחורית (העברת הידיים קדימה על המנור עוזרת בהטיה של התורן אחורה לירכתיים).
– ממשיכים בחידוד ורגע לפני שרוצים לעבור לצד שני מעבירים את הרגל הקדמית (זו שברצועה) לפני התורן.
– עם המהירות כאשר הגוף מוטה חזק קדימה לכיוון החרטום, רגע לפני שהגלשן הגיע מול הרוח, מקפצים לצד שני של המפרש, תשתמשו ברוח ההפוכה איך שעברתם לצד שני על מנת לייצב אתכם.
– לוחצים על הרגל האחורית, מטים את הגוף אחורה לכיוון הירכתיים ואת התורן קדימה לכיוון החרטום על מנת לתפוס את הרוח מחדש.
עוד דבר שיכול לעזור זה בכניסה לחידוד לתפוס עם היד הקדמית את התורן כך תעבירו משקל מהרגליים אל התורן ותשפרו את שיווי המשקל, בעצם תהיה לכם עוד “רגל” לעמוד עליה.
כאשר מחזיקים את התורן זה נותן הרגשה יותר מדויקת של כיוון הרוח וכך אפשר להרגיש בדיוק מתי הגעתם מול הרוח (שעה 12 בשעון הרוח). קצת לפני הרגע שאתם נעצרים לחלוטין תעברו לצד שני, המעבר צריך להיות מהיר פחות חשוב איך תעבירו את הידיים או הרגליים יותר חשובה הזריזות.
אני אישית לא תופס את התורן בשום שלב, אך יש כאלה שתופסים אותו כבר עם הכניסה לחידוד או יש כאלה שאיך שהם עוברים לצד שני (עוזר מאד ביציבות). בעיקרון כמו שכתבתי באיך גולשים רוח ב, היד הקידמית היא ההגה והאחורית היא הגז.
מכאן נובע שאם היד הקדמית נמצאת על התורן יש יותר שליטה במערך וקל יותר להעביר את משקל הגוף אל המערך.
מבחינת המעבר של הידיים והרגליים אין באמת דרך נכונה לעשות את זה כל אחד עושה איך שנוח לו. ככלל: הרגל האחורית בזמן הכניסה לחידוד (סיבוב) נהפכת להיות הקדמית בצד החדש והיד הקדמית בזמן הכניסה לסיבוב נהפכת להיות האחורית בצד החדש.
כמו כל התרגילים בגלישה, לבצע תרגיל בהחלטיות זה פונדמנטלי בשביל סיומו. תכנסו לתוך התרגיל בהתחייבות בלי להסס ולכו על זה עד הסוף. דמיינו את עצמכם מצליחים עוד לפני הכניסה לתרגיל.
לסיכום:
המעבר לצד שני צריך להיות בהחלטיות ובזריזות, תעברו לצד שני קצת לפני שהחרטום מגיע מול הרוח ואתם נעצרים. מקווה שההסבר מובן, אם יש שאלות אתם מוזמנים לשאול.