רגע אחד לפני שתכנסו למים לתרגל חשוב לזכור שני דברים:
1- ההתעסקות (להרים, לגרור, לזוז) עם הציוד מחוץ למים או בתוך צריכה להיות כאשר הציוד מאיתנו והלאה. הכוונה היא: אם הרוח צפונית (באה מכיוון צפון) אז ההתעסקות עם הציוד תהיה כאשר נהיה צפונית לציוד ולא דרומית, הסיבה לכך: אם הרוח חזקה ונהיה דרומית לציוד הוא עלול לעוף עלינו ולא בא לנו שזה יקרה.. (אם זה קורה כדאי לשים ידיים על הראש)
2- אם אתם רוצים להתקדם בכל ספורט אקסטרים שאתם לומדים תחשבו לפני העשייה ואחריה, בזמן העשייה פשוט תעשו (תיפלו הרבה) ואל תחשבו על זה. זה עובד הרבה יותר טוב כך, כאשר אנו חושבים הראש מתמלא במשקל וכך גם הגוף מה שמונע מאיתנו את היכולת ליצור בצורה חלקה.
אז פשוט תהנו מהעשייה וככל שתהנו יותר כך תצליחו יותר, זה בדוק!
טוב אז נכנסתם למים עליתם על הגלשן ותפסתם את חבל ההרמה, עמדתם בפישוק רגליים של קצת יותר מרוחב כתפיים עם כיפוף קל בברכיים, תורן ממוקם בין הרגליים והחזקתם את חבל ההרמה בכדי להרים את המפרש.
אתם רוצים לתפוס את החבל כמה שיותר למטה (קרוב לתורן) ופשוט להישען אחורה עם הגוף.
ממש לזרוק את הגוף אחורה ולנסות להרים את המפרש עם הגוף יותר מאשר עם הידיים,
כאשר משתמשים יותר מדי בידיים כך גם הגב מתאמץ יתר על המידה מה שעלול לגרום לכאבי גב.
אז השענו אחורה והמתינו עד שהמים יצאו קצת מהמפרש כך יהיה הרבה יותר קל להרים אותו.
כאשר המים יצאו מהמפרש מטרתכם בזמן הרמת המפרש היא לשמור את התורן במרכז הגלשן ואט אט למשוך את החבל ולקרב את התורן אליכם.
כאשר התורן קרוב אליכם החזיקו אותו עם היד האחורית והשתדלו לשמור אותו בערך בזוית של כ – 60 מעלות ביחס לגלשן. זאת על מנת שישאר לכם מקום למשחק עד 90 מעלות וחזרה ל -60 וכך זה יעזור לכם בשמירת שיווי המשקל.
טוב אז אתם מחזיקים את התורן עם היד האחורית ושומרים אותו במרכז הגלשן הוא ירצה לזוז אך נשמור אותו במרכז הגלשן ע”י סיבוב המותניים. עשו הצלבה בין הידיים והניחו את היד הקידמית על המנור, משם כבר התחלתם לגלוש קצת, העברתם את היד האחורית גם כן למנור והנה אתם גולשים!
חשוב להבין שהיד הקדמית על המנור היא ההגה שלנו היא מה שמכוון את הגלשן לגלוש בכיוונים הרצויים, והיד האחורית היא “הגז”, סוגרים יד אחורית גולשים מהר יותר משחררים ומאטים.
מכאן נובע שאם רוצים לגלוש רק עם יד אחת אז זו תהיה היד הקדמית על המנור.
טעות נפוצה בהתחלה זה כאשר מנסים להניח את היד האחורית על המנור מקבלים כח ומשחררים את הקדמית וכך המפרש נופל, אז בכדי למנוע את זה לזכור שיד קידמית על המנור נשארת יציבה לאורך כל הדרך.
כאשר מניחים את היד האחורית על המנור צריך לעשות את זה בעדינות ולבדוק איך המפרש מגיב,
בדיוק כמו שעולים על אוטו בפעם הראשונה ולא לוחצים הרבה על הגז עד שלומדים לנהוג…
עד כאן להפעם, זה מתיש לחפור בחומר שלא חשבת עליו שנים אך אני מקווה שיהיו אנשים שזה ישמש אותם, תהנו!