נמשיך מאיפה שעצרנו באיך גולשים רוח ג, הסיבוב ברוח חלשה.
כמו שציינתי בסוף הפוסט לסיבוב יש וריאציות שונות, אך לפני שנתקדם לכל מיני הליקופטרים וסיבוב על גלשן קצר, אני רוצה להבהיר איך זה מתבצע ברוח חלשה על גלשן גדול.
בסיבוב ובמהפך אנו משנים כיוון כך שהרוח באה מהצד השני של הגלשן. בהתחלה ניתן לבצע את זה כמו שהסברתי עם החבל, או פשוט למשוך את המפרש חזק אליכם ליפול עם המפרש למים, ולעלות מצד שני של הגלשן להרים מפרש ולגלוש לכיוון הגלישה החדש.
בסיבוב אנחנו משנים כיוון ע”י עליה לתוך הרוח, במהפך אנו משנים כיוון ע”י ירידה מהרוח.
בגלל שלמתחילים יש קושי בעמידה יציבה בירידה מהרוח כאשר משתחרר כח מהמפרש,
לומדים קודם כל סיבוב ולאחר מכן מהפך.
הרעיון הוא לעלות לתוך הרוח עד שמגיעים מולה אז המפרש נהיה כמו דגל ואין בו כח, עוברים לצד השני של הגלשן ומטים תורן לכיוון החרטום על מנת לרדת מהרוח ולתפוס את כיוון הגלישה החדש.
הסיבוב הקלאסי מתבצע כך:
גולשים בניצב לרוח כאשר התורן במרכז הגלשן, יכול לעזור אפילו לרדת קצת מהרוח בכדי לצבור מהירות. מעבירים את הידיים יותר קדימה על המנור (לכיוון התורן), אפשר אפילו להניח את היד הקידמית על התורן כך יהיה לכם יותר מומנטום בהטיה של התורן אחורה.
מעבירים את הרגל הקדמית קדימה מעבר לתורן, ובבת אחת מחדדים (עולים לתוך הרוח) מעבירים את משקל הגוף קדימה לכיוון החרטום ואת התורן אחורה לכיוון ירכתיים (עוזר ליישר את המרפקים כך תצליחו להטות את התורן בזוית כמה שיותר חדה ביחס לגלשן).
חשוב מאד להסתכל לכיוון שבו אתם רוצים לגלוש, כמו בכל סוגי הגלישה לאן שתסתכלו זה לאן שתגלשו.
אם אתם רוצים להאיץ את תהליך העליה לרוח, העבירו את הרגל האחורית אחורה על הגלשן לכיוון הירכתיים לאזור בו יש פחות נפח וליחצו חזק על הרגל האחורית. כך החיתוך לתוך הרוח יתבצע בצורה יותר חדה ותכנסו לסיבוב עם יותר מהירות = יותר יציבות.
הטריק הוא לבצע את המעבר מצד אחד לצד השני של הגלשן בדיוק ברגע שהגעתם מול הרוח.
כמו שבטח כבר קרה לכם, אם תנסו לעבור לצד השני של הגלשן לפני שהגעתם מול הרוח, אז הרוח תדחוף את המפרש ותפיל אתכם למים כאשר תעברו לצד השני. ואם חיכיתם יותר מדי והמשכתם לעמוד באותו מקום כאשר הגעתם מול הרוח, סביר להניח שתיפלו, בגלל שהמפרש יהיה חסר כח ולא יהיה לכם במה להחזיק.
הגעתם מול הרוח שימרו את הכח במפרש לאורך כל הסיבוב, המשיכו למשוך את המפרש גם עם רוח הפוכה, זה יעזור לכם בשיווי המשקל. ואז כאשר הגלשן למעשה סיים את הסיבוב (הסתובב 180 מעלות) בצעו הצלבה בידיים, יד אחורית הופכת ליד קדמית בכיוון החדש וההפך הוא הנכון.
העבירו את הרגליים ואתם כבר בצד השני של הגלשן. כל מה שנשאר לכם זה להעביר את הידיים אחורה על המנור, להטות את התורן קדימה לכיוון החרטום, למשוך יד אחורית ולדחוף קדמית כך תרדו מהרוח ותתפסו את כיוון הגלישה החדש.
הרעיון פשוט, עכשיו לכו לתרגל כדי שנוכל להתקדם